Ogłoszenie
Ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew – część „A” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Na podstawie art. 17 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz art. 39, w związku z art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) oraz Uchwały Nr XXXVI/302/2021 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 2 lutego 2021 r., zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu oraz o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew – część „A” w dniach od 25 czerwca 2025 r. do 18 lipca 2025 r. w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5,
62-540 Kleczew, w godzinach pracy Urzędu.
Przedmiotem sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego są tereny położone w obrębie dawnej odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 18 lipca 2025 r. w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5, 62-540 Kleczew, o godz. 1000.
Zgodnie z art. 17 pkt 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi do projektu planu miejscowego. Uwagi mogą być wnoszone w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, oraz ustnie do protokołu, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, na adres Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5, 62-540 Kleczew (e-mail: ugim@kleczew.pl) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 sierpnia 2025 r. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew.
Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew
/-/ Mariusz Musiałowski
Ogłoszenie
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Kleczewie raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała
w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której będzie przedstawiany raport o stanie gminy. Sesja zwołana została na 24 czerwca 2025 r. godz. 12.00. W związku z powyższym zgłoszenia do debaty będą przyjmowane w Urzędzie Gminy i Miasta w Kleczewie do dnia 23 czerwca 2025 r. do godz. 15.00.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Raport o stanie Gminy Kleczew za rok 2024 dostępny jest w zakładce Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie www.bip.kleczew.pl Władze – Raport o stanie gminy.
Formularz zgłoszenia udziału w debacie do pobrania w załączeniu oraz w Biurze Rady (Urząd Gminy i Miasta w Kleczewie biuro 106).
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 oraz art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), dalej ustawy ooś, art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572), dalej k.p.a., a także § 3 ust. 1 pkt 83 lit. a i b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku pana Tomasza Kubackiego „PROHYDRO” z siedzibą ul. Szkolna 17, 62-540 Kleczew w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa zakładu recyklingu odpadów tworzyw sztucznych oraz punktu zbierania odpadów” zlokalizowanego na działce ozn. nr ewid. 1012/5, obręb Kleczew, gmina Kleczew, oraz po przeprowadzeniu postępowania i uzyskaniu opinii w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, orzekam, co następuje:
I. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Na podstawie art. 104 i 105 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej k.p.a., w związku z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej ustawy ooś, po rozpatrzeniu wniosku Fermy Drobiu „Woźniak” Sp. z o.o. bz siedzibą Żylice 35a, 63-900 Rawicz, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa instalacji do magazynowania gazu płynnego” na terenie działki 144/24, obręb Genowefa, gmina Kleczew orzekam umorzyć postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa instalacji do magazynowania gazu płynnego”.
OBWIESZCZENIE STAROSTY KONIŃSKIEGO z dnia 17 marca 2025 roku wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Na podstawie art. 11d ust. 5, ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311 t.j.) zwanej dalej „ustawą” i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 j.t. ) zwanej dalej „k.p.a.”, zawiadamiam o wszczęciu postępowania na wniosek Zarządu Powiatu Konińskiego z 26.02.2025 r, (data wpływu), w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 3186P na odcinku Sławoszewek – Wielkopole w zakresie budowy ścieżki rowerowej”.
Treść w załączeniu.
Obwieszczenie Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ w 2025 r. na obszarze województwa wielkopolskiego.
POWIAT KONIŃSKI - miasta i gminy: Golina, Kleczew, Rychwał, Sompolno, Ślesin, gminy: Grodziec, Kazimierz Biskupi, Kramsk, Krzymów, Rzgów, Skulsk, Stare Miasto, Wilczyn, Wierzbinek - Konin, ul. Przemysłowa 4 - 03.02.2025 r. – 14.03.2025 r., godz. 7.30 – 16.00
Pełna treść w załączeniu.
Na podstawie art. 11a, art. 11c ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311 j.t.) STAROSTA KONIŃSKI zawiadamia, że w dniu 14 lutego 2024 r. została wydana decyzja znak WA.6740.4.14.2024 o umorzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na rzecz Zarządu Powiatu Konińskiego, dla zadania pn.: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3186P na odcinku Sławoszewek-Wielkopole w zakresie budowy ścieżki rowerowej.
Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umów na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
Na podstawie art. 23 ust. 1 w związku z art. 19 ust. 1 pkt 3 i art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 1343 ze zm.) Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew ogłasza zamiar bezpośredniego zawarcia umowy.
Treść w załączeniu.
Zawiadomienie dotyczące przeprowadzonych konsultacji społecznych
1. Na podstawie art. 5a ust 1 i 2 w związku z art. 3 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. 609 ze zm.), uchwały XXIV/194/2020 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 14 maja 2020 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy i Miasta Kleczew oraz zarządzenia Nr 0050/37/2024 Burmistrza Gminy i Miasta Kleczew zostały przeprowadzone konsultacje społeczne dot. projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na terenie gminy Kleczew.
2. Ogłoszenie konsultacji zostało zamieszczone 30 kwietnia 2024 r. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie www.bip.kleczew.pl, prawo lokalne, w zakładce zarządzenia burmistrza.
3. Treść projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na terenie gminy Kleczew zamieszczona została w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie www.bip.kleczew.pl; oraz wyłożona do wglądu w Urzędzie Gminy i Miasta w Kleczewie (biuro nr 106) w dniach i godzinach urzędowania w celu umożliwienia składania uwag, opinii i wniosków mieszkańców.
4. Konsultacje prowadzone zostały w terminie od dnia 06.05.2024 r. do 28.05.2024 r.
5. Przedmiotowe konsultacje społeczne miały formę wyrażenia pisemnych uwag, opinii i wniosków mieszkańców dotyczących treści projektu uchwały w sprawie określenia zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, znajdującym się na terenie gminy Kleczew poprzez złożenie ich w biurze 106 Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie, pl. Kościuszki 5, 62-540 Kleczew lub poprzez przesłanie skanu wypełnionego formularza drogą elektroniczną na adres: ugim@kleczew.pl.
6. W terminie wskazanym w pkt. 4 nikt z mieszkańców nie wniósł uwag do przedmiotowego projektu.