Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 oraz art. 85 ust. 1, art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), dalej ustawy ooś, w związku z art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572), dalej k.p.a., a także § 3 ust. 1 pkt 73 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku Fermy Drobiu „Woźniak” Sp. z o. o. z siedzibą w Żylice 35A, 63-900 Rawicz, która wystąpiła do Burmistrza Gminy i Miasta Kleczew z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Wykonanie urządzeń wodnych umożliwiających pobór wód podziemnych – o zdolności poboru wody nie mniejszej niż 10 m3/h ujęciu wód podziemnych z utworów mioceńskich neogenu w miejscowości Białobród, gm. Kleczew, pow. koniński, woj. wielkopolskie” na działce o nr ewid. 146/69, obręb Genowefa, gmina Kleczew i po przeprowadzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, orzekam, co następuje: Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Na podstawie regulaminu w sprawie zasad gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Gminy Kleczew (Zarządzenie Nr 0050/5/2025 Burmistrza Gminy i Miasta Kleczew z dnia 20 stycznia 2025 r.) zamieszcza się poniższą informację o posiadaniu zbędnych i zużytych składnikach majątku ruchomego z przeznaczeniem na zagospodarowanie w formie darowizny.
Treść w załączeniu.
Ogłoszenie
Ogłoszenie o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew – część „A” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko.
Na podstawie art. 17 pkt 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 ze zm.) oraz art. 39, w związku z art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.) oraz Uchwały Nr XXXVI/302/2021 Rady Miejskiej w Kleczewie z dnia 2 lutego 2021 r., zawiadamiam o wyłożeniu do publicznego wglądu oraz o możliwości zapoznania się z niezbędną dokumentacją projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenów położonych w obrębie odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew – część „A” w dniach od 25 czerwca 2025 r. do 18 lipca 2025 r. w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5,
62-540 Kleczew, w godzinach pracy Urzędu.
Przedmiotem sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego są tereny położone w obrębie dawnej odkrywki „Jóźwin IIB” na obszarze gminy Kleczew.
Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu miejscowego rozwiązaniami odbędzie się w dniu 18 lipca 2025 r. w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5, 62-540 Kleczew, o godz. 1000.
Zgodnie z art. 17 pkt 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym osoby prawne i fizyczne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej mogą wnosić uwagi do projektu planu miejscowego. Uwagi mogą być wnoszone w formie papierowej lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, oraz ustnie do protokołu, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu, oznaczenia nieruchomości, której uwaga dotyczy, na adres Urzędu Gminy i Miasta Kleczew, pl. Kościuszki 5, 62-540 Kleczew (e-mail: ugim@kleczew.pl) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 sierpnia 2025 r. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew.
Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew
/-/ Mariusz Musiałowski
Ogłoszenie
Zgodnie z art. 28aa ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, Burmistrz Gminy i Miasta Kleczew zobowiązany jest w terminie do dnia 31 maja przedstawić Radzie Miejskiej w Kleczewie raport o stanie gminy. Raport obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego. Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała
w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym przez Burmistrza raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni. Zgodnie z art. 28aa ust. 6 w debacie nad raportem o stanie gminy mogą zabierać również głos mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos składa do Przewodniczącego Rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami, co najmniej 20 osób.
Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której będzie przedstawiany raport o stanie gminy. Sesja zwołana została na 24 czerwca 2025 r. godz. 12.00. W związku z powyższym zgłoszenia do debaty będą przyjmowane w Urzędzie Gminy i Miasta w Kleczewie do dnia 23 czerwca 2025 r. do godz. 15.00.
Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy Rada przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Burmistrzowi wotum zaufania.
Raport o stanie Gminy Kleczew za rok 2024 dostępny jest w zakładce Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta w Kleczewie www.bip.kleczew.pl Władze – Raport o stanie gminy.
Formularz zgłoszenia udziału w debacie do pobrania w załączeniu oraz w Biurze Rady (Urząd Gminy i Miasta w Kleczewie biuro 106).
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach
Na podstawie art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 73 ust. 1, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84 oraz art. 85 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), dalej ustawy ooś, art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572), dalej k.p.a., a także § 3 ust. 1 pkt 83 lit. a i b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839), po rozpatrzeniu wniosku pana Tomasza Kubackiego „PROHYDRO” z siedzibą ul. Szkolna 17, 62-540 Kleczew w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa zakładu recyklingu odpadów tworzyw sztucznych oraz punktu zbierania odpadów” zlokalizowanego na działce ozn. nr ewid. 1012/5, obręb Kleczew, gmina Kleczew, oraz po przeprowadzeniu postępowania i uzyskaniu opinii w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, orzekam, co następuje:
I. Stwierdzam brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Na podstawie art. 104 i 105 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 572), zwanej dalej k.p.a., w związku z art. 75 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2024 r. poz. 1112 ze zm.), zwanej dalej ustawy ooś, po rozpatrzeniu wniosku Fermy Drobiu „Woźniak” Sp. z o.o. bz siedzibą Żylice 35a, 63-900 Rawicz, w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa instalacji do magazynowania gazu płynnego” na terenie działki 144/24, obręb Genowefa, gmina Kleczew orzekam umorzyć postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Budowa instalacji do magazynowania gazu płynnego”.
OBWIESZCZENIE STAROSTY KONIŃSKIEGO z dnia 17 marca 2025 roku wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Na podstawie art. 11d ust. 5, ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311 t.j.) zwanej dalej „ustawą” i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572 j.t. ) zwanej dalej „k.p.a.”, zawiadamiam o wszczęciu postępowania na wniosek Zarządu Powiatu Konińskiego z 26.02.2025 r, (data wpływu), w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „Rozbudowa drogi powiatowej nr 3186P na odcinku Sławoszewek – Wielkopole w zakresie budowy ścieżki rowerowej”.
Treść w załączeniu.
Obwieszczenie Wojewody Wielkopolskiego z dnia 20 stycznia 2025 r. w sprawie przeprowadzenia KWALIFIKACJI WOJSKOWEJ w 2025 r. na obszarze województwa wielkopolskiego.
POWIAT KONIŃSKI - miasta i gminy: Golina, Kleczew, Rychwał, Sompolno, Ślesin, gminy: Grodziec, Kazimierz Biskupi, Kramsk, Krzymów, Rzgów, Skulsk, Stare Miasto, Wilczyn, Wierzbinek - Konin, ul. Przemysłowa 4 - 03.02.2025 r. – 14.03.2025 r., godz. 7.30 – 16.00
Pełna treść w załączeniu.
Na podstawie art. 11a, art. 11c ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311 j.t.) STAROSTA KONIŃSKI zawiadamia, że w dniu 14 lutego 2024 r. została wydana decyzja znak WA.6740.4.14.2024 o umorzeniu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na rzecz Zarządu Powiatu Konińskiego, dla zadania pn.: Rozbudowa drogi powiatowej nr 3186P na odcinku Sławoszewek-Wielkopole w zakresie budowy ścieżki rowerowej.